رکورد پشت رکورد؛ویوا بلوگرانا

کاتالان ها مقابل مالاگا موفق شدند برای سی و هفتمین مسابقه پیاپی گلزنی کنند. روند این گلزنی های پیاپی بارسا از چهارم فوریه 2012 در بازی مقابل رئال سوسیه داد آغاز شد

Getty Images
سایت گل - بارسلونا با پشت سر گذاشتن یک نیم فصل رویایی در رقابت های لالیگا، علاوه بر کسب رکورد بیشترین امتیاز کسب شده در یک نیم فصل تاریخ این رقابت ها، یک رکورد 40 ساله دیگر را نیز شکست.
 آبی و اناری ها با پیروزی مقابل مالاگا نیم فصل اول خود را با 18 پیروزی و فقط یک تساوی به پایان رساندند تا برای نخستین بار یک تیم در یک نیم فصل لالیگا 55 امتیاز به دست آورده باشد. تا کنون هیچ تیمی موفق نشده بود در یک نیم فصل این رقابت ها بیشتر از 52 امتیاز کسب کند.
بارسلونا در نیم فصل اول 11- 2010 و رئال مادرید در نیم فصل دوم 10 - 2009 توانسته بودند به این امتیاز برسند.
 بارسلونا همچنین رکورد گلزنی در مسابقات پیاپی لالیگا را نیز شکست. کاتالان ها مقابل مالاگا موفق شدند برای سی و هفتمین مسابقه پیاپی گلزنی کنند. روند این گلزنی های پیاپی بارسا از چهارم فوریه 2012 در بازی مقابل رئال سوسیه داد آغاز شد و تا مسابقه مقابل مالاگا ادامه یافته است.


رکورد قبلی در این زمینه هم متعلق به خود آبی و اناری ها بود که در فاصله 22 نوامبر 19

عکس روز: تیتو، از نیویورک تا مالاگا


تیتو ویلانووا با چهره ای نسبتا تکیده روی نیمکت بارسا نشست تا فاصله 18 امتیازی با رئال را رهبری کند


Getty Images

سایت گل- تیتوویلانووا، سرمربی جوان باشگاه بارسلونا که روز 20 دسامبر برای برداشتن غده سرطانی روی غده پاروتیدش زیر تیغ جراحی رفته بود، در اوایل سال میلادی جدید، به اردوی تیمش بازگشت و در یک بازی هم روی نیمکت هدایت بارسا نشست.
هفته گذشته و کمی قبل از برگزاری بازی بارسلونا مقابل کوردوبا در دور برگشت مرحله یک هشتم پایانی کوپادل ری بود که مشخص شد تیتو عازم سفر به نیویورک شده تا بایک پزشک حاذق در آمریکا دیدار کند.جوردی رورا به جای او در کنفرانس های خبری قبل و بعد از بازی شرکت کرد و در بازی هم به جای تیتو روی نیمکت مربیگری بارسا نشست و اعلام کرد که تیتو برای بررسی شرایط بیماری اش به آمریکا رفته.
درکنفرانس خبری قبل از بازی با مالاگا هم رورا با خبرنگاران صحبت کرد و از بازگشت تیتو برای این بازی خبر داد. همین طور هم شد و تیتو با چهره ای تکیده تر از قبل روی نیمکت مربیگری تیمش در مالاگا نشست و بعد از برد ارزشمند مقابل این تیم، درکنفرانس خبری هم شرکت کرد.

اگر دقت کنید، چهره تیتو کمی تکیده تر از قبل شده و این بیماری ، اثرش را روی صورت سرمربی بارسا گذاشته است.

تیتو: فوتبال از نظر من یک شغل نیست،یک لذت است؛ لالیگا هنوز تمام نشده


سرمربی بارسلونا در کنفرانس خبری بعد از بازی با مالاگا شرکت کرد و گفت رقابتهای لالیگا برای او و تیمش به پایان نرسیده است


Getty Images

سایت گل- تیتوویلانووا، سرمربی بارسلونا نه تنها برای نشستن روی نیمکت مربیگری تیمش به مالاگا سفر کرد، بلکه در پایان این بازی درکنفرانس خبری نیز حضور یافت.

این درحالی بود که تیتو در بازی 4شنبه شب تیمش مقابل کوردوبا در جام حذفی اسپانیا غایب بود؛ چرا که برای مشورت با یک پزشک حاذق به نیویورک سفر کرده بود ولی او روز یکشنبه در اسپانیا و روی نیمکت هدایت تیمش برابر مالاگا قرار گرفت

دراینجا می توانید متن کامل صحبت های تیتو در پایان این بازی که با برد 1-3 بارسا به پایان رسید را به گزارش آ.اس مطالعه کنید:


*بهترین دور برگشت تاریخ بارسا:ما از اینکه از 57 امتیاز ممکن 55 امتیاز کسب کرده ایم راضی و خوشحالیم. برد در ده بازی خارج از خانه در این فصل فوق العاده است. بازیکنان ما در بازی با کوردوبا به نحوی بازی کردند که حریف قدرتمندی را پیش رو می دیدند و این رو به آینده به من آرامش می دهد. کلید موفقیت این است که بازیکنان ما خیلی خوب هستند. برخی ها مثل بوسکتس و پدرو شش سال است که بااین تیم کار می کنند و برخی دیگر 4 سال است که به تیم امده اند ولی ایده های تیم را آموخته اند. تیم ما همیشه انگیزه های زیادی برای برد دارد، اگر این طور نبود؛ دیگر کاری برای انجام دادن نمی داشتیم

*سقف این بارسا کجاست؟: احتمالا ما هرگز شاهد شروع نیم فصل دوم دیگری به این ترتیب نخواهیم بود. اصلا عادی نیست. ما بازیهای لیگ قهرمانان اروپا و کوپا دل ری را هم پیش رو داریم؛ اتلتیکو یازده امتیاز با ما فاصه دارد ودر بازی رودر رو با آنها باید به مادرید برویم. در ابتدای فصل وجود چنین تفاوتی با تیم دوم جدول غیرقابل تصور بود.

*بهترین ها:این موفقیت ها بدون انگیزه و خواست برخی از بازیکنان که جامهای زیادی هم با تیم کسب کرده اند غیرممکن بود . انگیزه های تیم برای حرکت رو به جلو فوق العاده است.

*داوید ویا: او از تیم ما جدا نمی شود. ما از بودن او راضی هستیم. در بازی 4شنبه دو گل زد و مصدومیتی طولانی را پشت سرگذاشته و تدریجا دقایق بیشتری برای حضور در زمین دراختیار خواهد داشت. او مشکلات فیزیکی اش را پشت سرگذاشته. پارسال و درنیم فصل دوم رقابت ها کاملا دل تنگ او بودیم

*بارسای شکست ناپذیر: نه . ما بارسای شکست ناپذیر نیستیم. می دانیم که برای پیروزی زحمات زیادی می کشیم و این در بازی با مالاگا هم کاملا مشهود بود. تیم هایی هستند که می توانند کار برای ما پیچیده کنند. اگر از سطح بازیمان بکاهیم، در خیلی از بازی ها شکست خواهیم خورد.

*مالاگا: بعید می دانم که این تیم در رقابت های کوپا دل ری کار آسانی برای ما رقم بزند

*پیغام های حمایتی: من پیام های روحیه بخش و حمایتی زیادی را دریافت کرده ام ولی می خواهم که عملکرد من را به خاطر کارم ارزیابی کنند و نه به خاطر بیماری ام. من حالم خوب است و می توانم سر کارم بیایم.فوتبال برای من یک شغل و یک کار نیست؛بلکه از آن لذت می برم؛ فوتبال بهترین تراپی برای درمان من است.

*قهرمانی زودهنگام در لالیگا: نه.این طور نیست. من خیلی اهل ریاضیات هستم. فاصله زیادی داریم ولی باید به حرکت درهمین مسیر ادامه دهیم.

ژاوی: پیروزی مقابل وایادولید، تقدیم به تیتو


در دیدار دیشب مسی، ژاوی و کریستین تیو برای بارسا گلزنی کردند و گل خاوی گررا تنها کمی از سنگینی شکست وایادولید کم کرد.


getty

سایت گل- ژاوی، ستاره خط میانی بارسا، پیروزی 3-1 تیمش مقابل وایادولید را به تیتو ویلانووا، سرمربی تیمش، که ساعاتی پیش از آغاز این دیدار از بیمارستان مرخص شد، تقدیم کرد.

در دیدار دیشب مسی، ژاوی و کریستین تیو برای بارسا گلزنی کردند و گل خاوی گررا تنها کمی از سنگینی شکست وایادولید کم کرد.

در ابتدا دیدار، بازیکنان بارسا پیراهن هایی پوشیده بودند که روی آن نوشته شده بود "قوی باش تیتو" و ژاوی تاکید کرد سلامتی سرمربی تیم موضوعی است که همه بازیکنان بارسا به آن فکر می کنند.

او در گفتگو با خبرنگاران گفت:" ما این پیروزی را به تیتو تقدیم می کنیم. او در بهترین شرایط نیست اما به خانه برگشته است و این خبر خیلی خوبی است. عمل جراحی خوب پیش رفت و ما به سختی تلاش کردیم تا این پیروزی را به او تقدیم کنیم."

با این پیروزی، بارسا فاصله اش با رئال مادرید را به 16 امتیاز افزایش داد و ژاوی تاکید کرد برای تیمش پیروزی در آخرین دیدار پیش از آغاز تعطیلات زمستانی اهمیت زیادی داشت.

" این نتیجه جایگاه ما در صدر جدول را تثبیت کرد. ما روند بسیار خوبی داریم و می خواهیم به همین مسیر ادامه بدهیم. ما از نظر فیزیکی شرایط فوق العاده ای داریم و می خواهیم همین روند را بعد از تعطیلات زمستانی ادامه بدهیم."

بارسا در حال حاضر با 49 امتیاز در صدر جدول لالیگا قرار دارد.

در انتظار واکنش باشگاه پرسپولیس؛ یک بار هم که شده فحاشی را تقبیح کنید

پرسپولیس به واقع شبی رویايی را در مستطیل سبز و شبی کابوس‌وار را در روی سکوها پشت سر گذاشت.


ok

سایت گل- لابد اگر روی‌شان بشود می‌نویسند: تضمینی! بس که در این نود و چند دقیقه چیزهایی می‌گویند که همه اطلاعات قبلی آدم از فحاشی را به چالش می‌کشد. بله. تضمینی. ورزشگاه آزادی؛ محلی برای آموزش هر فحشی که دامنه تخیل‌تان به آنجا نخواهد رسید.

امروز که جامعه بی‌تردید خشن‌تر از گذشته است، شعارهای روی سکوها قبیح‌تر و ناشیدنی‌تر است. امروز فحش، رسانه‌ي آن‌هاست مثل یک صفحه روزنامه شفاهی. جایی برای ابراز نظر با بدترین واژه‌ها؛ و البته پا صفحه‌ای‌های ریز و درشت درباره خانواده قربانی....


دیروز هواداران سرخ در قبال مصاحبه‌های مازیار زارع، ستاره‌ی اسبق سرخ‌پوش ملوان، از او با فحاشی استقبال کردند و هر آن‌چه که در دامنه‌ی لغات خود داشتند نثار مازیاری کردند که قصد داشت با شادی پس از گل احتمالی خود (که هیچ‌گاه نیز زمینه‌اش فراهم نشد)، به هواداران تیم سابق خود بتازد و بگوید او همچنان هست و زهردار است.

پرسپولیس به واقع شبی رویايی را در مستطیل سبز و شبی کابوس‌وار را در روی سکوها پشت سرگذاشت. سرخ‌پوشان هرچه از غنای فنی خود دفاع کردند، آبروی فرهنگی خود را با شعارهای قبیح هواداران بخصوص علیه مازیار زارع به حراج گذاشتند.

 البته این یک اپیدمی در میان کلیه‌ی باشگاه‌های ماست. مگر یادمان نیست هواداران تیم داماش چگونه علیه سیدجلال حسینی فحاشی کردند؟ یادمان نرود مسئولان پرسپولیس که بارها و بارها نسبت به این واقعه واکنش نشان دادند و آن را زشت و قبیح دانستند حالا روزه‌ی سکوت اختیار کرده‌اند.

قبلا هم نوشته بودیم؛ فحاشی بد است وقتی پای خودمان وسط باشد و الا درباره دیگران که... به ما چه! این‌طور نیست؟

خبر داغ: عمل جراحی تیتو با موفقیت انجام شد


بعد ازاتمام عمل جراحی تیتو برای چند روز در بیمارستان بستری خواهد بود


Getty Images

سایت گل- طبق گزارش منتشره در روزنامه مارکا، عمل جراحی برروی تیتو ویلانووا برای برداشتن توموری که روی غده پاروتیدش بود با موفقیت انجام شد.

این درحالی است که او یک سال پیش زیر تیغ جراحی رفته بود ولی پس از اعلام نتایج پاتولوژی در روز سه شنبه مشخص شد که بیماری او دوباره عود کرده.

تیتو حالا در بیمارستان وال داوربون بارسلونا بستری است و وهمه درانتظار اعلام بیانیه ای برای کسب اطلاعات دقیق تر درمورد این عمل جراحی هستند. ولی طبق شنیده های روزنامه مارکا این عمل با موفقیت انجام شده و سرمربی تیم کاتالان سه یا 4 روز در بیمارستان بستری خواهد بود. بعد از آن مراحل شیمی درمانی و رادیو تراپی شروع می شود که حدود یک ماه و نیم به طول خواهد انجامید