ملوان 1-0 آلومینیوم: رخص بندری با ممی سوبله چوبله!
حالا ملوان با گل دیرهنگام آقای گل لیگ در رتبه دومی زیر گوش استقلال جا خوش کرد.مطمئنن کمتر انزلی چی تصورش را می کرد که تیمی که سال پیش کاندید اول سقوط بود حالا برای قهرمانی می جنگد.
OK
ساعت 15:30
چهارشنبه 10/8/91، هفته چهاردهم دوازدهمين دوره ليگ برتر، ورزشگاه تختي انزلي
گل: جلال رافخایی دقیقه 87
تماشاگر: هفت هزار نفر - هوا: آفتابی.
داور: قاسم واحدي كمكها: محسن فريماني، رحيم شاهين
کارت زرد: سعیدراهرو دقیقه 37،محمدرضا ناصحی دقیقه 85،محمود تیغ نورد دقیقه 94 (آلومنیوم) - محمد نزهتی دقیقه 52
ملوان:
علی حسنی صفت،بابک پورغلامی(محمد حیدری از دقیقه 76)،احمد آهی،حسین بادامکی(از دقیقه 84 عزیز معبودی)،علی رضا رمضانی(از دقیقه 89 سعید عزت اللهی)،پژمان نوری،جلال رافخایی،مهرداد اولادی،سعید سالار زاده،محمد نزهتی،سعیدیوسف زاده.
سرمربی: محمد احمدزاده.
آلومنیوم:
لوییز فرناندز سانتوز،ابراهیم ابرقویی،محمد اسکنبری،محسن حمیدی( از دقیقه 61 داوود دانش دوست)،بهنام داداشوند،سعید راهرو،محمود تیغ نورد،هادی دهقانی_از دقیقه 68 پوریا خاورپور)،میثم مجیدی،محمدرضا ناصحی،مهدی محمدزاده( رسول پیرزاده از دقیقه 78).
سرمربی: اکبر میثاقیان.
شرح بازی:
داربی بندر نشینان لیگ در حالی آغاز شد که هر کدام با دو هدف متضاد گام به زمین گذاشتند.ملوان به امید برد پرگل و صدرنشینی و آلومنیوم بل رویای کسب حداقل امتیاز و کنده شدن از قعر. این بازی حساس برای انزلی چی ها که بر خلاف تصور از استقبال چشمگیری مواجه نشد و ورزشگاه پر نشده بود، یک آرزوی دست یافتنی هم برای آنها در دل خود داشت. و آن این بود که گر ملوان با آوراژ بیش از سه گل برنده شود صدر جدول از آن ملوانی ها می شد. ملوانی ها که در این بازی مازیار زارع را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند و البته یک شارژر قوی به نام هدایتی را بر روی سکوهای ورزشگاه به همراه داشتند.
بازی با چند حمله از سوی ملوان آغاز شد اما لایه های دفاعی آلومینیوم در میانه میدان و خطوط دفاعی باعث شد که عملا تلاش های ملوانان بی ثمر باشد. نیمه اول جز یک بازی پربرخورد در میانه میدان چیز دیگری برای تماشاگران نداشت. تراکم هافبک ها در خطوط میانی آنقدر زیاد بود که عملا بازی را از رونق انداخته بود. آلومینیوم سعی داشت تا با استفاده از به کارگماردن دهقانی در خط حمله با استفاده از توپ هایی که برای او در پشت سر دفاع ملوان ارسال می کرد به گل برسد اما موقعیت آنچانی نصیب آنها نشد. ملوان با استفاده به کار گماردن نوری و بادامکی سعی داشت از میانه میدان استفاده کنند تا با استفاده از کارهای ترکیبی و با استفاده از شوت های پشت دروازه در نیمه اول به گل برسند اما این ترفندها برای باز کردن دفاع چند لایه آلومینیوم کافی نبود و بازی بدون به ثمر رسیدن گلی به پایان رسید.
نیمه دوم:
بازی در نیمه دوم با یک کرنر خطرناک از ملوان بر روی دروازه آلومینیوم آغاز شد و سپس چند حمله دیگر بر روی دروازه آلومینیوم طرح ریزی شد اما جز تک موقعیتی که نزهتی خراب کرد موقعیت هایی ملوان آنچنان خوب نبود که بتوانند خطر خاصی را روی دروازه آلومینیوم ایجادکنند. آلومینیوم در نیمه دوم بر تعداد مهاجمانش لفزوده بود و ناصحی رو به جلوتر کار می کرد و به همراه دهقانی خط حمله ملوان را آزار می دادند. بازی تا زمانی که میثاقیان اخراج نشده بود پایاپای بود اما پس از اخراج میثاقیان ملوان توانست کمی برتر از حریف ظاهر شود و در یک ضربه ایستگاهی با استفاده از اشتباه دروازه بان در خروج به گل برسد و به صدر نشینی در هفته های آینده چشم داشته باشد. حالا ملوان با گل دیرهنگام آقای گل لیگ در رتبه دومی زیر گوش استقلال جا خوش کرده است.مطمئنن کمتر انزلی چی تصورش را می کرد که تیمی که سال پیش کاندید اول سقوط بود حالا برای قهرمانی می جنگد
شرح گلها:
ملوان 1-0 آلومنیوم: با سانتر پژمان نوری از روی ضربه ایستگاهی که نصیب ملوان شده بود و خروج اشتباه دروازه بان آلومینیوم در خروج از دروازه رافخایی با ضربه سر توپ را وارد دروازه کرد
بهترین بازیکن:
شاید بسیاری انتظار داشته باشند که رافخایی به جهت به ثمر رساندن گل بازی به عنوان بازیکن برتر این بازی انتخاب شود اما پژمان نوری تاثیر بسیار زیادی بر روی بازی امروز و بخصوص درگیری های میانه میدان داشت و گل ملوان از روی ارسال او به دست آمد. هرچند نباید از بازی خوب اولادی در میانه میدان نیز چشم پوشی کرد
اتفاق ویژه 1:
حرکات میثاقیان در کنار زمین یکی از نکات جالب بازی بود که با هیجان خاصی بازی تیمش را پیگیری می کرد و سرانجام به جهت همین هیجانات از زمین مسابقه اخراج شد. در ابتدای بازی نیز از اکبر میثاقیان از سوی باشگاه ملوان تقدیر شد و وی توسط تماشاگران ملوان تشویق شد اما در لحظه اخراج تماشاگران او را با عنوان "اکبر ضد فوتبال" صدا می کردند.
اتفاق ویژه2 : پس از انتقادهایی که به گزارشگر بازی در گزارش بازی های گذشته ملوان در انزلی شده بود در این بازی گزارش او که از چند شبکه پخش می شد بیش از حد جهت دار بود. شاید انتقادهایی که به او شده بود باعث شده که او کمی شرایط عدالت را رعایت نکند.
+ نوشته شده در چهارشنبه دهم آبان ۱۳۹۱ ساعت 18:56 توسط سمیرا ژاوی
|